( згідно Типового положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу).
Наказом Міністерства освіти і науки України від 9 листопада 2010 року за № 1070 затверджено Типове положення про методичний кабінет. Методичний кабінет є
- осередком методичної допомоги педагогам дошкільного закладу та батькам вихованців з питань організації та змісту розвивально-навчально-виховних впливів на дитину;
- центром розробки й апробації навчально-методичного і дидактичного забезпечення освітнього процесу, нових педагогічних технологій .
Методичний кабінет покликаний :
- сприяти розвитку у педагогів творчої ініціативи, виникнення здорової конкуренції у педагогічній діяльності;
- допомагати залучати батьків до партнерської взаємодії зі спеціалістами в інтересах дітей;
- створювати організаційно-педагогічні умови для повноцінної та змістової життєдіяльності дітей;
- здійснювати моніторинг стану освітнього процесу у кожній віковій групі закладу;
- створювати інноваційне середовище, у якому кожен педагог дошкільного закладу мав би змогу підвищувати власну психолого-педагогічну культуру, збагачуватися новими знаннями, здобувати корисний і цікавий досвід.
Наповнення методичного кабінету має бути інформативним і змістовим, сучасним і естетичним, доступним у користуванні та задовольняти потреби педагогів дошкільного закладу. Матеріали бажано групувати за такими розділами:
- нормативні, директивні документи, інструктивно-методичні матеріали Міністерства освіти, науки молоді і спорту,управління освіти, районного відділу освіти;
- документація вихователя-методиста (згідно з інструкцією про ведення ділової документації в дошкільних навчальних закладах від 30.01.1998 р.);
- зразки планування освітнього процесу і методичні розробки різних форм організації життєдіяльності та роботи з батьками;
- плани проведення методичної роботи з педагогічними працівниками закладу - семінари, практикуми, тренінги, ділових столів тощо;
- передовий досвід роботи колег міста, району, області, України;
- наукова література з педагогіки та психології та інших суміжних галузей знань;
- фахові періодичні видання;
- перелік наявних репродукцій картин;
- технічні засоби розвитку і навчання;
- матеріали атестації працівників;
- співпраця зі школою, родиною.
Таке групування матеріалів методичного кабінету є умовним, орієнтованим і може змінюватися, здійснюватися за іншими тематичними блоками залежно від потреб колективу.
Доцільним є ведення картотеки передового педагогічного досвіду, що дає змогу зорієнтувати педагогів у кращих здобутках і знахідках колег щодо реалізації завдань у дошкільному закладі. У картотеці зазначено відомості про автора досвіду, назва досвіду, адреса дошкільного закладу.
Дидактичні та настільні ігри, комплекти матеріалів рекомендується зберігаються у коробках , папках відповідно до змістових ліній розвитку та сфер життєдіяльності за Базовою програмою розвитку « Я у Світі».
Методисту ДНЗ слід оформити каталоги:
- методичної літератури, що забезпечує вихователів надійною і оперативною інформацією про нові педагогічні технології;
- дитячої художньої літератури, куди входять передусім твори, рекомендовані програмою « Я у Світі», збірки казок, малих фольклорних жанрів;
- пізнавальної літератури (енциклопедії, довідники);
- дидактичних ігор та наочних посібників, де вказано програмовий зміст,матеріал;
- технічних засобів навчання;
- журнальних та газетних статей;
- відеоматеріалів;
- книга обліку іграшок і посібників.
Вагомим є той факт, що в методичному кабінеті повинен бути робочий осередок, який використовується під час проведення ділових нарад, консультацій.
Складовою загального оснащення методичного кабінету є методичний куток у вигляді стенду з умовними розділами, де розміщуються графіки проведення засідань педагогічної ради, методичних об`єднань, колективних переглядів. У ньому подаються також:
- матеріал на поточний місяць, в якому конкретизуються терміни проведення різних заходів;
- тематику та розгорнутий план підготовки до педрад, колективного перегляду заходів;
- різні оголошення.
У методичному кабінеті регулярно організовуються виставки - епізодичні та постійно діючі.
В обов’язки вихователя-методиста входить ведення ділової документації згідно з Інструкцією про ділову документацію. Свою документацію вихователь-методист веде чітко, дає аргументовані рекомендації, також розробила ряд методичних рекомендацій щодо організації життєдіяльності дітей в дошкільній установі, посібники щодо планування освітньої роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар