вівторок, 22 листопада 2011 р.

Методичні рекомендації щодо організації роботи методичного кабінету

( згідно Типового положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу).





Наказом Міністерства освіти і науки України від 9 листопада 2010 року за № 1070 затверджено Типове положення про методичний кабінет.                                                                                                                                                                                                                                                                                             Методичний кабінет є

-          осередком методичної допомоги педагогам дошкільного закладу та батькам вихованців з питань організації та змісту розвивально-навчально-виховних впливів на дитину;

-         центром розробки й апробації навчально-методичного і дидактичного забезпечення освітнього процесу, нових педагогічних технологій .



Методичний кабінет покликаний :

-          сприяти розвитку у педагогів творчої ініціативи, виникнення здорової конкуренції у педагогічній діяльності;

-          допомагати залучати батьків до партнерської взаємодії зі спеціалістами в інтересах дітей;

-         створювати організаційно-педагогічні умови для повноцінної та змістової життєдіяльності дітей;

-         здійснювати моніторинг стану освітнього процесу у кожній віковій групі закладу;

-         створювати інноваційне середовище, у якому кожен педагог дошкільного закладу мав би змогу підвищувати власну психолого-педагогічну культуру, збагачуватися новими знаннями, здобувати корисний і цікавий досвід.

      Наповнення методичного кабінету  має бути інформативним і змістовим, сучасним і естетичним, доступним у користуванні та задовольняти потреби педагогів дошкільного закладу.  Матеріали  бажано групувати за такими розділами:

-         нормативні, директивні документи, інструктивно-методичні матеріали Міністерства освіти, науки молоді і спорту,управління освіти, районного відділу освіти;

-         документація вихователя-методиста (згідно з інструкцією про ведення ділової документації в дошкільних навчальних закладах від 30.01.1998 р.);

-         зразки планування освітнього процесу і методичні розробки різних форм організації життєдіяльності та роботи з батьками;

-         плани проведення методичної роботи з педагогічними працівниками закладу - семінари, практикуми, тренінги, ділових столів тощо;

-         передовий досвід роботи колег міста, району, області, України;

-         наукова література з педагогіки та психології та інших суміжних галузей знань;

-         фахові періодичні видання;

-         перелік наявних репродукцій картин;

-          технічні засоби розвитку і навчання;

-         матеріали атестації працівників;

-         співпраця зі школою, родиною.



Таке групування матеріалів методичного кабінету є умовним, орієнтованим і може змінюватися, здійснюватися за іншими тематичними блоками залежно від потреб колективу.

    Доцільним є ведення картотеки передового педагогічного досвіду, що дає змогу зорієнтувати педагогів у кращих здобутках  і знахідках колег щодо реалізації завдань у дошкільному закладі. У картотеці зазначено відомості про автора досвіду, назва досвіду, адреса дошкільного закладу.

Дидактичні та настільні ігри, комплекти матеріалів рекомендується зберігаються у коробках , папках відповідно до змістових ліній розвитку та сфер життєдіяльності за Базовою програмою розвитку « Я у Світі».

   Методисту ДНЗ слід оформити каталоги:

-    методичної літератури, що забезпечує вихователів надійною і оперативною інформацією про нові педагогічні технології;

-     дитячої художньої літератури, куди входять передусім твори, рекомендовані програмою « Я у Світі», збірки казок, малих фольклорних жанрів;

-     пізнавальної літератури (енциклопедії, довідники);

-    дидактичних ігор та наочних посібників, де вказано програмовий зміст,матеріал;

-    технічних засобів навчання;

 -   журнальних та газетних статей;

-    відеоматеріалів;

-   книга обліку іграшок і посібників.

Вагомим є той факт, що в методичному кабінеті повинен бути робочий осередок, який використовується під час проведення ділових  нарад, консультацій.

Складовою загального оснащення методичного кабінету є методичний куток у вигляді стенду з умовними розділами, де розміщуються графіки проведення засідань педагогічної ради, методичних об`єднань, колективних переглядів. У ньому подаються також:

-         матеріал на поточний місяць, в якому конкретизуються терміни проведення різних заходів;

-         тематику та розгорнутий план підготовки до педрад, колективного перегляду заходів;

-         різні оголошення.

У методичному кабінеті регулярно організовуються виставки -  епізодичні та постійно діючі.

В обов’язки вихователя-методиста входить ведення ділової документації згідно з Інструкцією про ділову документацію. Свою документацію вихователь-методист веде чітко, дає аргументовані рекомендації, також розробила ряд методичних рекомендацій щодо організації життєдіяльності дітей в дошкільній установі, посібники щодо планування освітньої роботи.


Немає коментарів:

Дописати коментар