вівторок, 22 листопада 2011 р.

Культура управління



Італійський мислитель Ніколо Макіавеллі наголошував, що управляти  означає вірити. Додам: вірити в людину, в її кращі якості, в її справу, в її успіх. Сам термін «культура управління» останнім часом набув неабиякого поширення. Спробуємо з` ясувати поняття культури управління.                                                                                                          Культура управління  - це сукупність теоретичних і практичних положень, принципів і норм, що мають загальний характер і стосуються тією чи іншою мірою різних аспектів людської діяльності.  Це система знань про управлінську практику як культурний феномен, сукупність науки і мистецтва управління, рекомендацій, які мають науково-практичну цінність і органічно, системно поєднані між собою 

                                                                                                                                       Процес управління має змістовий, організаційний, технологічний бік.

                              Змістовий аспект  ( згадуючи відому фразу «кадри вирішують все» включає:   планування людських ресурсів, розстановку  кадрів, звільнення, заміщення, охорона праці і т. д.



                          Організаційний аспект (у документування, документообіг процесі управління)

                     Технологічний аспект( проведення педрад, підготовка планів, представницькі заходи).



 Процес управління супроводжують комунікаційні процеси –спілкування, під час якого важливо враховувати відстань, на якій ми перебуваємо від партнера. У людини є свої охоронні зони. У різних ситуаціях спілкування ці кордони і зони втручання мають важливе значення. Захищати свою територію інакше можна назвати правом бути собою.                                                                                             

    Наведу приклад:  Які відчуття виникають, коли хтось настирно і безцеремонно наближається до вас під час бесіди: торкається рукава, смикає за ґудзик?  Які відчуття виникають, коли в громадському транспорті вас стискають з усіх боків?  У таких випадках ми помічаємо різноманітні фізіологічні реакції організму: починає швидше битися серце, відбувається викид адреналіну, м`язи напружуються. Ми в стані «бойової готовності». Психологи вважають, що в подібних ситуаціях людина випробовує стан емоційного дискомфорту, знижується здатність до переключення уваги, підвищується агресивність.  Якщо ви хочете, щоб люди відчували себе  в вашому оточенні комфортно, дотримуйтеся золотого правила: «Тримай дистанцію».

   Для слов`янських народів характерними є такі зони  «особистої території простору»:

   - інтимна зона ( 15 см46 см);

   - особиста зона (46 см -1,2 м) відстань руки, протягнутої для рукостискання;

   - соціальна зона(1,2 м -3,6 м) характерна для ситуації офіційного та ділового спілкування.

       Організаційний аспект (документування управлінської діяльності, документообіг у процесі управління).

   Існують загальні вимоги до ведення ділової документації  Усі документи мають оформлятися вчасно, чітко, розбірливо, без підчисток, поправок. Записи в документах мають здійснюватися кульковою ручкою чорного або фіолетового кольору, на друкарській машинці чи комп`ютерному наборі. Помилка, якої припустилися в тексті чи цифрових даних документа, виправляється так: помилкові слова або цифри закреслюються так, щоб можна було прочитати закреслене, а над ними вписуються уточнені дані. Всі внесені виправлення мають бути обумовлені й засвідчені підписами осіб, які оформили документ. За добросовісність відомостей, які містяться в документах, несуть відповідальність особи, що підписали документ.

  Уся ділова документація зберігається в спеціально обладнаних сейфах, сторонні особи не мають права доступу до неї.

  Уся ділова документація ведеться державною мовою. Усі книги та журнали, що ведуться у закладі, обов`язково поаркушно нумеруються, прошнуровуються, підписуються керівником і скріплюються печаткою.

  Ділові папері, які надходять до ДНЗ  чи надсилаються з нього, реєструються в журналах вхідного та вихідного листування.

   У вихідному листуванні виправлення не допускаються і скріплюються. Допущенні виправлення у поточній діловій  документації застерігаються і скріплюються підписом відповідальної особи і печаткою.

     У разі зміни керівника закладу вся ділова документація передається згідно інструкції, про що робиться запис в акті приймання-передачі навчального закладу.

  Для документів використовується папір форматів А-4 та А-5. Складання документів  на папері довільного формату не дозволяється.

 Як правило, тексти розпорядчих документів і листів складається з двох частин. У першій частині викладається підстава для складання документа, а в другій – висновки, пропозиції, рішення, розпорядження. Відповідальність за зміст, правильну підготовку та оформлення документів покладається на керівника закладу.

  До складу підпису входять найменування посади, особистий підпис, ініціали та прізвище особи, яка підписала документ.

  Затвердження документа здійснюється двома способами:позначення грифом» Затверджено», найменування посади, особистий підпис, ініціали та прізвище особи, яка затвердила документ, дата затвердження. Гриф затвердження розміщують у правому верхньому куті документа.

  Печатка проставляється так, щоб вона захоплювала останні кілька літер найменування особи, яка підписала документ.

     Усі накази та інші розпорядчі документи, зокрема протоколи педрад, нумеруються упродовж календарного року, а протоколи виборних органів протягом терміну їх повноважень.

  Доповідна записка оформляється на стандартному папері формату А-4 із зазначенням таких реквізитів: назва документа, адресат, дата, заголовок до тексту, текст, підпис.

    Технологічний аспект  (проведення  педрад, підготовка планів, представницькі заходи). 

   Всі аспекти культури управління між собою тісно переплітаються.

Немає коментарів:

Дописати коментар