1. Титульна сторінка:
· назва «План роботи дошкільного закладу…(повна назва закладу) на 2010-2011 навчальний рік» – відповідно до Інструкції про ділову документацію в дошкільних закладах (наказ МОН України від 15.06.1998 р. №378/2818)
· наявність грифів погодження з відповідним органом відділу (управління) освіти, затвердження керівником дошкільного навчального закладу, схвалення педагогічною радою
2. Структура плану: наявність усіх розділів, які рекомендовані листом МОН України від 03.07.2009 № 1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах»
3. Аналітична частина: наявність аналізу всіх підрозділів закладу або діяльності закладу за різними напрямами (кількісний склад дітей у розрізі груп; кількісний та якісний склад працівників; результативність діяльності зі збереження та зміцнення здоров’я дітей, організації харчування та медичного обслуговування; господарської діяльності; покращення матеріально-технічної бази; якість освітнього процесу відповідно до поставлених завдань; ефективність методичної роботи; роботи психологічної служби, організації діяльності гуртків, або надання додаткових освітніх послуг і т. д.). Аналітичний характер змісту (формулювання «було проведено….» слід замінити фразами, які відображають те, що передбачалося досягнути, та фактори, які позитивно/ негативно вплинули на якість виконання поставлених завдань)
4. Основні завдання на поточний навчальний рік: логічний зв'язок з висновками в аналітичній частині, конкретність формулювань з позицій «вимірювання» конкретних результатів за підсумками їх розв’язання в кінці навчального року (іншими словами, формулювання типу «Екологічне виховання» належить до тих, що визначають проблему, а не завдання).
5. Наявність та дотримання термінів (з 01 вересня до 31 травня). Відповідність запланованих заходів ключовим (педагогічна рада, загальні батьківські збори, конференція тощо) Правильність визначення часу виконання: терміну чи конкретної дати. Визначення конкретних осіб, відповідальних за сплановані заходи. Дотримання єдиного стилю запису щодо фіксування відповідальних (або прізвище, ім’я по-батькові, або прізвище та ініціали, або ім’я та прізвище
6. Підвищення педагогічної майстерності: передбачення форм, які забезпечують формування готовності педагогічних працівників закладу до реалізації завдань, передбачених на рік. Наявність форм та заходів, спрямованих на упровадження Державної базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».
7. Педагогічні ради:
· Відповідність тематики завданням на рік та заходам плану роботи
· Наявність питань щодо розгляду виконання рішень попередньої педагогічної ради
· Передбачення заходів, які передбачають залученість педагогів різних посад до підготовки і проведення педагогічної ради
8. Вивчення стану організації життєдіяльності дітей: наявність відповідної кількості та видів заходів з вивчення. Чіткість формулювання змісту питань для вивчення. Визначення строків, відповідальних. Зв'язок з завданнями на рік. Заслуховування результатів контролю на нарадах.
9. Організаційно-педагогічна робота. Погодження з директором загальноосвітнього закладу спільних заходів, дотримання нормативної кількості проведення загальних та групових батьківських зборів. Наявність відповідальних та строків проведення.
10. Робота методичного кабінету. Зв'язок з загальними завданнями та аналітичною частиною. Зв'язок з аналізом оснащення кабінету відповідно до Типового переліку обов’язкового обладнання. Наявність заходів з вивчення, узагальнення та пропагування передового педагогічного досвіду – відповідно до певного конкретного етапу; супроводу (управління) інноваційними процесами; укладання рекомендацій з проблем (питань), які поглиблено розглядалися педагогічним колективом упродовж року; реалізація принципу системного підходу щодо інформаційного забезпечення до проблем, які розглядаються дошкільним закладом упродовж року (в тому числі і з проблеми «упровадження базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».
11. Адміністративно-господарська діяльність: наявність заходів, спрямованих на створення (розвиток) розвивального життєвого простору дитини в умовах приміщення та на повітрі.
12. Додатки: графіки проведення свят та розваг, плани роботи гуртків, медико-профілактичні заходи (зв'язок з проведеним аналізом стану здоров’я та фізичного розвитку дітей. Планування санітарно-просвітницької роботи з дітьми, працівниками, батьками); план проведення спортивно-масових і фізкультурно-оздоровчих заходів (відповідність чинним нормативним документам щодо їх видів та кількості: фізкультурні свята – 3 рази на рік, спортивні змагання «Перші кроки» – вересень - листопад, «Веселі старти» – щоквартально, фізкультурні розваги – 2 рази на місяць, тижні фізкультури – 1 раз на квартал – весна, зима, осінь, дні здоров’я – щомісячно); план роботи психологічної служби; проекти тощо. Варто подавати ілюстративні таблиці (діаграми) за результатами діяльності дошкільного закладу з різних напрямів.
13. План роботи на літній оздоровчий період. Наявність аналітичної частини, визначення завдань, відповідність структури методичним рекомендаціям. Гриф про погодження з санітарно-епідеміологічною службою.
14. Відповідність плану головному його призначенню: складається не лише для того, щоб засвідчити належний рівень управлінської культури керівника, а ще й для того, щоб системно і в найкоротші терміни можна було досягти окресленої мети (К. Крутій)
Підготувала Н.Бабій,
старший викладач, методист
Івано-Франківського обласного інституту
післядипломної педагогічної освіти
Немає коментарів:
Дописати коментар